wtorek, 14 czerwca 2011

3 słowa o grze...

Gra NeuroPortal, to kolekcjonerska gra karciana. Oznacza to, że oprócz oczywistego faktu gry przy pomocy talii kart, każdy z graczy z czasem konstruuje własną talię w taki sposób, jaki uzna za najskuteczniejszy. Dzięki temu prawie każda rozgrywka może nieść ze sobą coś nowego, a braki i słabe punkty talii są z czasem wypełniane nową, skuteczniejszą taktyką. Trzeba tutaj zaznaczyć, że nie chodzi wcale o to, by posiadać jak najsilniejsze karty, ale o to, by jak najlepiej współpracowały one ze sobą. Najprostszym przykładem współpracy może być np. Kawalerzysta Międzyplanetarny, który sam w sobie jest dość pospolitą kartą, jednak jeśli wyposażyć go w karabinek szturmowy i ew. dodatkowe pole ochronne, staje się już całkiem mocną kartą. Jeśli dodatkowo uda się wystawić na pole Wsparcie, mogące służyć w obronie, gdy Kawalerzysta będzie podejmować atak na terenie przeciwnika, a do tego dołożyć transporter, pozwalający szybko i sprawnie przemieszczać żołnierzy na terytorium, można uzyskać całkiem niezłą mieszankę prowadzącą do zwycięstwa... oczywiście pod warunkiem, że przeciwnik w tym czasie nie wystawi czegoś równie skutecznego, a może i lepiej zgranego, np. pojazdy powietrzne, nie do zablokowania przez jednostki naziemne z dodatkowymi działkami ziemia powietrze...

Ten prosty przykład może choć odrobinę zobrazuje możliwości jakie niesie ze sobą gra, szczególnie, że żołnierze czy pojazdy latające to zaledwie niewielka część pakietu możliwości... bo jak zachowała by się powyższa mieszanka, w przypadku gdy przeciwnik kontrolowałby hordę zombie, tworzoną z własnych podwładnych (lub twoich), nieugiętych, nie czujących, powolnych, ale zabójczo skutecznie brnących na przód, szukających tylko sposobu... jak się wgryźć w twoje szeregi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz